Workflow

5 wariantów przysiadów

Mateusz Kosmaczewski204 views
5 wariantów przysiadów

Przysiadów jest mnóstwo, przynajmniej w świecie kalisteniki. Podstawowe ćwiczenie na nogi i najbardziej lubiane przez wszystkich miłośników sportu. Dominuje ono w „dniu nóg” i jest królem, jeżeli chodzi o trening kończyn dolnych. Zazwyczaj osoba nietrenująca nóg dostaje etykietkę – bocian. Cóż nóżki jak patyki, więc nie ma się, co dziwić. Jedno jest pewne nogi muszą być mocne i trzeba o nie dbać. Jeżeli unikasz pracy nad nimi to słabo. Natomiast, gdy szukasz odpowiednich wariantów przysiadów to czytaj dalej.

5 wariantów przysiadów

Pominę technikę wykonywania przysiadów, ale jak chcesz więcej się dowiedzieć na ten temat to informacje znajdziesz pod tym linkiem: Nogi ze stali.  Poniżej lista 5 wariantów przysiadów, które możesz wdrożyć do swojego treningu.

#1. Klasyczny przysiad

Ćwiczenie stanowiące fundament do budowania siły oraz wytrzymałości nóg.  Dla wielu jest sporym wyzwaniem, ponieważ, aby wykonać poprawny przysiad trzeba być mobilnym. Pełen przysiad jest wtedy, gdy pośladki są bardzo blisko łydek, a nawet się z nimi stykają. Wariant ten angażuje wszystkie dolne partie mięśniowe nóg, co przekłada się na efektywność ćwiczenia. Zrób 100 siadów i sprawdź jak mięśnie potrafią płonąć.

#2. Klasyczny przysiad ze stopami blisko siebie

Mały detal, który robi różnicę w trakcie wykonywania przysiadów. Wystarczy, że ustawisz stopy blisko siebie i zaczniesz wykonywać przysiad, a przekonasz się, jakim jest on wyzwaniem. Brak mobilności sprawi, że nie zejdziesz do samego dołu, a dodatkowo będziesz musiał utrzymać równowagę.

#3. Przysiad sumo

Przeciwieństwo przysiadu ze stopami blisko siebie. W tym wariancie stopy są bardzo daleko od siebie. Rozkrok jest znacznie większy niż przy przysiadzie klasycznym. Wariant ten może okazać się łatwiejszy do wykonania niż klasyczny przysiad, ale jego główną zaletą jest to, że pomaga rozciągać pachwiny

#4. Przysiad łucznika

Jeden z moich ulubionych. Pozycja wyjściowa jest jak w przysiadach sumo jednak w tym wariancie przenosimy ciężar na jedną nogę i maksymalnie ją dociążamy wykonując siad.  Ta odmiana przysiadów jest pięknym połączeniem siły, elastyczności, równowagi i kontroli.

#5 Przysiad na jednej nodze

Mistrzostwo w wykonywaniu przysiadów. Cały ciężar ciała jest dźwigany przez jedną nogę. Aby wykonać ten wariant trzeba mieć ogromną siłę i być dobrze rozciągniętym.

 

Krótko i na temat tym razem. Sprawdź i przetestuj. Jeżeli nie chcesz mieć nogi jak bocian to zacznij w końcu o nie odpowiednio dbać. Powyższe warianty na pewno pomogą Tobie zbudować silne nogi.

 

 

 

Mateusz Kosmaczewski
Jestem trenerem, szkoleniowcem, motywatorem, mówcą. Mówią, że jestem psychologiem, że dobrze znam się na relacjach międzyludzkich, że jestem mentorem i autorytetem. Ekspertem w tym co robię. Ciągle młody, zawsze dziecko, radosny i pogodny, przepełniony pasją, ale też cyniczny i ironiczny. Introwertyk.