Workflow

Dragon Flag

Mateusz Kosmaczewski168 views
Dragon Flag

Dragon Flag inaczej Smocza Flaga, ćwiczenie, które swoją sławę zawdzięcza legendzie sztuk walki Brucowi Lee. Jeżeli uważasz, że masz mocny brzuch możesz sprawdzić jego moc wykonując to ćwiczenie. Wtedy się przekonasz jak mocny jest Twój abs.

Dragon Flag

Czasami wykonujesz setki brzuszków, lub innych tego typu ćwiczeń w nadziei, że uzyskasz wymarzony brzuch. Bodźcujesz mięśnie cały czas i nie widzisz efektów. Mało tego uparłeś się, że jest to najskuteczniejsza metoda. Niby stosujesz dietę, niby trenujesz, ale efektów nie widać. Pomijając wygląd mięśni brzucha to ciekawy jestem czy wziąłeś pod uwagę swój core? Jak nie to poczytaj trochę na ten temat klikając w poniższe linki.

CORE TRENING „WHAT THE FUCK?”

ULEPSZ SWÓJ RDZEŃ

AB WHEEL, PIEKIELNE KÓŁKO

Wracając do tematu głównego, czyli dragon flagi. To jedno ćwiczenie pomoże Tobie wyrobić mięśnie brzucha oraz wzmocnić cały core. Dla jednych to ćwiczenie będzie bardzo trudne do wykonania ze względu na słabe mięśnie brzucha, dla innych ten element nie będzie wyzwaniem.

Wykonanie

Dragon flag wykonuje się leżąc na ziemi lub na ławce z twarzą skierowaną ku górze. Ręce mocno chwytają się za obiekt znajdujący się za głową, aby się wesprzeć i dać przeciwwagę opadającemu ciału. Leżąc na podłożu podnosisz całe ciało tworząc prostą linię, sylwetka jest ułożono pionowo nad ramionami. Cały ciężar ciała spoczywa na barkach i górnej części pleców. Wiele osób przenosi ciężar ciała na szyję, co według mnie jest błędem, więc uważaj na nią. Następnie opuszczasz ciało, kontrolując cały ruch i zatrzymujesz gdy znajdzie się „parę” centymetrów nad ziemią.

Podczas tego ćwiczenia angażujesz takie mięśnie jak: zębate tylne, skośny, najszerszy grzbietu, dwugłowy ramienia, przedramienia, trójgłowy ramienia, czworoboczny lędźwi.

Poprawnie technicznie wyglądające ćwiczenie wygląda w taki sposób, że Twoje ciało jest w linii prostej i unosi się nad ziemią. Jedynym punktem stycznym z podłożem są Twoje barki i górna część pleców.

Trzymaj zawsze spięte całe ciało, nie możesz sobie pozwolić na chwilę luzu. Każdy mięsień musi być zaangażowany, a Ty kontrolujesz cały proces. Jeżeli trudno utrzymać Tobie pozycje statyczną to zacznij od powolnego opuszczenia ciała do samego podłoża. Pomoże to wzmocnić mięśnie i opanować poprawnie ruch. Kiedy „wyczujesz”, że jesteś gotowy spróbuj zatrzymać się na parę sekund. Jeżeli nadal jest to trudne zadanie, zegnij nogi w kolanach. Wtedy będziesz mieć „mniej” do dźwigania.

Nie bój się eksperymentować, dragon flag tylko z pozoru wydaje się proste.

 

Mateusz Kosmaczewski
Jestem trenerem, szkoleniowcem, motywatorem, mówcą. Mówią, że jestem psychologiem, że dobrze znam się na relacjach międzyludzkich, że jestem mentorem i autorytetem. Ekspertem w tym co robię. Ciągle młody, zawsze dziecko, radosny i pogodny, przepełniony pasją, ale też cyniczny i ironiczny. Introwertyk.