Workflow

Top 5 wariantów podciągnięć

Mateusz Kosmaczewski646 views
Top 5 wariantów podciągnięć

Podciągnięcia, jedni je kochają drudzy nienawidzą. Top 5 wariantów podciągnięć to nic innego jak rozwinięcie standardowego podciągania. Pamiętam jak nienawidziłem podciągania, na szczęście te czasy minęły. Teraz jest ono jednym z moich ulubionych ćwiczeń. Wariacji, kombinacji podciągnięć jest sporo. Wszystkie są świetne i sprawiają, że trening nie jest nudny. Jednocześnie angażują inne partie mięśni i powodują, że siła wzrasta.

Siła i masa

Temat rzeka, jednak warto się przez chwilę zastanowić czy podciąganie sprawi, że te dwa elementy można szlifować. Uważam, że tak. Poniższa 5 świetnie wywiąże się z tego zadania. Bonusem będzie zaangażowanie mięśnie brzucha, a więc one też popracują.

Top 5 wariantów podciągnięć

Podciąganie klasyczne (Pull Up)

Najpopularniejsze i znane każdemu. Wszyscy wiedzą jak powinno wykonać się ruch. Podstawowe ćwiczenie kształtujące siłę. Pamiętaj, aby łokcie kierować w stronę biodra. Dzięki temu zaangażujesz „motyle”. Kto wie, może pewnego dnia tak je rozbudujesz, że odlecisz. Więcej na temat podciągania znajdziesz w poniższych linkach:

Podciąganie na drążku, droga do doskonałości

Perfekcja, droga tylko do wytrwałych

Podciąganie podchwytem (Chin Up)

Wariacja zwykłego podciągnięcia, która dzięki tylko i wyłącznie zmianie chwytu sprawia, że angażujemy inne mięśnie. W klasycznym podciągnięciu drążek trzymamy nachwytem, w tym rodzaju drążek trzymamy podchwytem. Dzięki temu mocniej angażujemy biceps. Ta wersja jest łatwiejsza od klasycznego podciągania, więc osoby początkujące znacznie łatwiej je opanują.

Podciąganie komandosa (Commando Pull Up)

Ten rodzaj podciągania charakteryzuje się naprzemiennym chwytem. Dłonie skierowane są do siebie i jednocześnie bardzo blisko, wręcz się stykają. Ciało natomiast jest ustawione w jednej linii pod drążkiem. Całościowy obraz przypomina literę „T”. Taki ułożenie ciała oraz chwyt sprawia, że będziesz zmuszony podciągać się na każdą stronę osobno, co może okazać się wyzwaniem. Pamiętaj, głowa musi być ponad drążkiem i podciągaj się naprzemiennie.

Podciąganie L-sit (L-sit Pull Up)

Pamiętasz jak wspominałem, że podczas podciągania zaangażujesz abs? Ten wariant podciągania to właśnie sprawi. Fantastycznie angażuje górne partie ciała i jednocześnie buduję ich siłę. Poprzez zmianę dźwignie ćwiczenie staje się trudniejsze. Mięśnie poprzez to są zmuszone do większego wysiłku niż przy klasycznych podciągnięciach. Wystarczyło tylko podnieść nogi, aby ciało stworzyło literę „L”.

Podciąganie łucznika (Archer Pull Up)

Podciąganie łucznika jest najtrudniejszym ćwiczeniem w dzisiejszym zestawieniu. Polega ona na podciągnięciu się prawie na jednej ręce i jednocześnie wyprostowaniu drugiej, aby znalazła się nad drążkiem. Efekt ma być taki jak naciągnięcie łuku. Musisz mieć sporo siły oraz dobrze panować nad ciałem, aby podciągnąć się w ten sposób. Spore wyzwanie, ale daje buduje potężną siłę. Więcej na temat „archerów” znajdziesz w poniższym linku:

Archer Pull Up

 

Mateusz Kosmaczewski
Jestem trenerem, szkoleniowcem, motywatorem, mówcą. Mówią, że jestem psychologiem, że dobrze znam się na relacjach międzyludzkich, że jestem mentorem i autorytetem. Ekspertem w tym co robię. Ciągle młody, zawsze dziecko, radosny i pogodny, przepełniony pasją, ale też cyniczny i ironiczny. Introwertyk.