Workflow

Top 5 wariantów pompek

Mateusz Kosmaczewski310 views
Top 5 wariantów pompek

Wariantów pompek jest wiele, żeby nie powiedzieć od groma. Mówi się – co w rodzinie, to nie zginie. W tej nie ma takiej możliwości, aby czegoś brakowało. Wszystko jest na swoim miejscu. Pompki znane są każdemu – przynajmniej ich podstawowy wariant. Reszta to już zależy od poziomu wtajemniczenia.

Największą zaletą pompek jest to, że możesz je wykonywać wszędzie. Nie potrzebujesz żadnego sprzętu. Wystarczy Tobie kawałek podłoża. Angażują one górną część ciała, a w szczególności mięśnie klatki piersiowej, ramion, tricepsów oraz abs.

Natomiast zdecydowanie najlepszą według mnie zaletą tego ćwiczenia jest mnogość wariantów. Wybór jak wspomniałem wcześniej jest ogromny, co dla niektórych może stanowić problem. Wybór sprawia, że trudno się zdecydować na określony wariant. Poniżej moje top 5

Top 5 wariantów pompek

Jeżeli chcesz kształtować masę mięśniową i siłę to poniższa piątka na pewno Tobie pomoże.

Pompki klasyczne

Podstawowy wariant i zarazem najbardziej popularny. Ukochany i znienawidzony jednocześnie. Wielu wydaje się, że ten wariant jest prosty do wykonania, jednak, z kiedy uświadomią sobie poprawną technikę to… Muszą zweryfikować swoją wiedzę. Pamiętaj, aby dłonie znalazły się pod barkami, ciało ma stanowić linię prostą od głowy do pięty w całym ruchu.

Pompki diamentowe

Są znacznie trudniejsze od wariantu klasycznego. Wymagają odpowiedniej siły. Dłonie ułożone są w kształt grotu do strzały (palce wskazujące stykają się). Znajdują się one pod klatką piersiową, co powoduje, że łokcie odchodzą od torsu. Utrzymuj wyprostowane ciało podczas całego ruchu.

Pompki łucznik

Jedne z moich ulubionych. Są wstępem do opanowania pompek na jednej ręce. W tym wariancie przenosisz ciężar ciała z jednej ręki na drugą. Efekt jest taki jakbyś naciągał cięciwę łuku. Zacznij od pozycji z dłońmi szeroko rozstawionymi. Następnie przenieś ciężar ciała na jedną rękę, a drugą prostując. Zachował przy tym ruchu spięcie całego ciała i kontrolę.

Pompki plyometryczne

Tutaj jak na razie króluje pompka supermana. Wybijasz się tak, aby całe ciało wyrzucić w górę, sylwetka jest ułożona równolegle do podłoża. W skrócie chodzi o to, aby oderwać ciało od ziemi. Czas kontaktu z podłożem ma być jak najkrótszy.

Pompki na jednej ręce

Najtrudniejszy wariant. Przez całkowite usunięcie podparcia jednej ręki, automatycznie podwaja się ilość wykonywanej pracy przy drugiej. Zdobycie punktu kontaktowego zmusza również Twój abs i inne mięśnie rdzenia do maksymalnego spięcia, co sprawia, że ruch jest wykonany poprawnie.

 

Mateusz Kosmaczewski
Jestem trenerem, szkoleniowcem, motywatorem, mówcą. Mówią, że jestem psychologiem, że dobrze znam się na relacjach międzyludzkich, że jestem mentorem i autorytetem. Ekspertem w tym co robię. Ciągle młody, zawsze dziecko, radosny i pogodny, przepełniony pasją, ale też cyniczny i ironiczny. Introwertyk.